מיתון או אינפלציה ואיך זה קשור למשכנתא שלכם

מיתון או אינפלציה ואיך זה קשור למשכנתא שלכם

מיתון או אינפלציה – מה עדיף? ואיך כל זה קשור בכלל למשכנתא שלי?

כיום הדילמה של הבנקים המרכזיים בעולם היא במה לטפל במיתון או באינפלציה? קצת על האתגר – טיפול יתר באחת מהאופציות יגרום לשנייה להתפרץ ואי אפשר לתת לזה לקרות.

אינפלציה הוא מונח ששכחנו ממנו מכיוון שהוא לא הסתובב בעולם כבר כשני עשורים שלמים.

החל מהמשבר ב2008 המחשבה היחידה בעולם היא איך לצאת מהמיתון והתשובה הייתה – להדפיס כסף ולחלק אותו – הבעיה שהתשובה הזאת פותרת את המיתון אבל גורמת לאינפלציה.

תוסיפו להדפסות כסף את הקורונה שגרמה לשני דברים מרכזיים: משקי הבית לא הוציאו כסף והרצון שלהם לבזבז עלה משמעותית, שרשראות האספקה בעולם נעצרו ויצרו מחסור בצד ההיצע.

כל זה עוד היה "נספג" אילולא, הקש ששבר את גב הגמל, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה "שהטיסה" את מחירי הסחורות (חיטה ונפט) וגרמה, סופית לאינפלציה להרים ראש ובגדול.

בואו נבין את ההשלכות של אינפלציה ומיתון

מיתון גורם לפגיעה ברמת החיים , אינפלציה משבשת את הכלכלה.

למיתון יש פתרונות – הרחבה פיסקאלית, תמריצים.

אינפלציה משתוללת ורומסת אוכלוסיות שלמות שהשכר שלהם נשחק ואין להם שום יכולת אמיתית להתמודד עם עליות המחירים.

המצב מאוד עדין ובעייתי ואין לאף אחד מושג קלוש כיצד הוא יתפתח, מה שיכול לשנות את המשחק יהיה סיום הלחימה ברוסיה והורדת מחירי הסחורות. במידה והמלחמה תימשך, החשש מהתפרצות אינפלציונית יגבר וכנראה נראה פה עליות ריבית!

עכשיו איך כל זה קשור למשכנתה שלכם?

זה קשור ולא קשור.

זה קשור כי כל תנועה כלכלית משפיעה על המשכנתה ; זה לא קשור מאחר ואי אפשר באמת לצפות מה יקרה כאן.

אתם יכולים להגיד שהאינפלציה הולכת להשתולל, לברוח מהצמדה במשכנתה ואז המלחמה תסתיים וקיבעתם את עצמכם לריביות ממש גבוהות או שאתם יכולים להאמין שהמלחמה תסתיים ואז היא תסלים.

יועץ משכנתאות מנוסה יחשוב איתכם ביחד כיצד לבנות ולתכנן את המשכנתה שלכם בצורה אופטימאלית שבאמת תתאים לכם עם ניהול סיכונים ברור ומוחלט.

בנוסף, במידה וכן החלטתם "להמר" מה יקרה ולבנות את המשכנתה שלכם בהתאמה לזה, חשוב תמיד להישאר עם יד על הדופק ולא לפחד למחזר את המשכנתא ולשנות בהתאם לאיבמידת הצורך

ייעוץ ראשוני ללא עלות!
השאירו פרטים או חייגו: 054-4828080